Var uppmärksam på bedrägeriförsök!
Resurs kontaktar aldrig dig via e-post, telefon eller SMS för att uppmana dig att lämna ut personliga uppgifter eller identifiera dig med BankID. Om du får ett SMS eller blivit uppringd, kontakta vår kundservice.
Läs mer om integritet och säkerhetVad behöver du hjälp med?
- Start
- De vanligaste frågorna
- Mitt Sparande
De vanligaste frågorna i "Mitt Sparande"
- Årsbesked och hur du läser av dem
- Hur tar jag ut pengar från mitt sparkonto?
- Vad har ni för ränta på era sparkonton?
- Hur sätter jag in pengar på mitt sparkonto?
- Vad har ni för olika sparkonton?
- Hur lägger jag till eller ändrar ett föranmält konto på mitt sparkonto?
- Hur ser jag mitt saldo på mitt sparkonto?
- Hur öppnar jag ett sparkonto?
- Vad händer med mitt sparkonto när mitt konto byter namn till Resurs Card?
- Kan man ha ett gemensamt sparkonto med någon annan?
Befintligt sparande
- Årsbesked och hur du läser av dem
- Hur tar jag ut pengar från mitt sparkonto?
- Hur sätter jag in pengar på mitt sparkonto?
- Hur lägger jag till eller ändrar ett föranmält konto på mitt sparkonto?
- Hur ser jag mitt saldo på mitt sparkonto?
Nytt sparande
- Vad har ni för ränta på era sparkonton?
- Vad har ni för olika sparkonton?
- Hur öppnar jag ett sparkonto?
- Kan man ha ett gemensamt sparkonto med någon annan?
- Kan jag spara i fonder hos Resurs?
Kontakta oss
Chatta med Louise
Vår chatbot Louise är alltid tillgänglig för att hjälpa dig med vanliga frågor – snabbt och enkelt!
Chatta med en handläggare?
För snabb och personlig hjälp är du välkommen att chatta direkt med en handläggare. Logga in på onlinebanken så hjälper vi dig gärna vidare med dina frågor eller ditt ärende.
Chattens öppettider:
Mån–fre: 08–18
Lör–sön: 10–14
App och onlinebanken
I vår app och på onlinebanken kan du enkelt utföra majoriteten av dina ärenden. Du kan bland annat:
- Hantera dina fakturor
- Se saldon och transaktioner
- Aktivera betalningsfri månad
- Göra kortinställningar
- Spärra kort
Logga in på onlinebanken eller ladda ner Resurs app.
iOS

Android

Blanketter och dokument
Här har vi samlat aktuella dokument, blanketter och villkor för att du enkelt ska kunna hitta det som gäller.
Till våra blanketterTrygg kundkontakt
Trygg Kundkontakt är en märkning för etiska kundkontakter i syfte att vägleda konsumenter och kunder till företag som erbjuder seriös försäljning och kundservice via telefon och digitala kanaler. Märkningen delas ut av Kontakta.se, som företräder företag och organisationer som arbetar med kundservice och försäljning via telefon och i digitala kanaler.

Telefon
Telefon: 0771-11 22 33
Öppettider telefon:
Mån–fre: 09–17
Lunchstängt: 12–13
Telefon Ellos lån: 0337-24 21 10
E-post: kundservice@resurs.se
Med hänsyn till banksekretess och din säkerhet besvarar vi inga kontospecifika frågor via e-post. Vi rekommenderar i första hand att du chattar med oss eller ringer, så hjälper vi dig gärna där.