Var uppmärksam på bedrägeriförsök!
Resurs kontaktar aldrig dig via e-post, telefon eller SMS för att uppmana dig att lämna ut personliga uppgifter eller identifiera dig med BankID. Om du får ett SMS eller blivit uppringd, kontakta vår kundservice.
Läs mer om integritet och säkerhetVad behöver du hjälp med?
- Start
- De vanligaste frågorna
- Min Faktura
De vanligaste frågorna i "Min Faktura"
- Hur betalar jag min faktura via onlinebanken?
- Kan jag utnyttja betalningsfri månad?
- Var hittar jag min faktura?
- Jag har betalt min faktura, men den står fortfarande som obetald i appen och på onlinebanken?
- Slutbetala / Snabbare avbetalning
- Kan jag få en beskrivning av min faktura?
- Varför är beloppet på min faktura högre än vanligt?
- Hur kan jag delbetala mina köp?
- Jag har slutbetalat mitt lån, men autogiro drogs ändå - hur får jag tillbaka mina pengar?
- Kan jag slutbetala utan extra kostnad?
Avgifter
- Kan jag utnyttja betalningsfri månad?
- Varför är beloppet på min faktura högre än vanligt?
- Vad händer om jag inte betalar i tid?
- Vad händer när jag inte har pengar på kontot när autogirot ska dras?
- Vad är en administrationsavgift?
Betala
- Var hittar jag min faktura?
- Jag har betalt min faktura, men den står fortfarande som obetald i appen och på onlinebanken?
- Slutbetala / Snabbare avbetalning
- Kan jag få en beskrivning av min faktura?
- Hur kan jag delbetala mina köp?
Digital faktura
- Hur betalar jag min faktura via onlinebanken?
- Var hittar jag min faktura?
- Jag har betalt min faktura, men den står fortfarande som obetald i appen och på onlinebanken?
- Kan jag betala via autogiro?
- Hur betalar jag min faktura via appen?
Kontakta oss
Chatta med Louise
Vår chatbot Louise är alltid tillgänglig för att hjälpa dig med vanliga frågor – snabbt och enkelt!
Chatta med en handläggare?
För snabb och personlig hjälp är du välkommen att chatta direkt med en handläggare. Logga in på onlinebanken så hjälper vi dig gärna vidare med dina frågor eller ditt ärende.
Chattens öppettider:
Mån–fre: 08–18
Lör–sön: 10–14
App och onlinebanken
I vår app och på onlinebanken kan du enkelt utföra majoriteten av dina ärenden. Du kan bland annat:
- Hantera dina fakturor
- Se saldon och transaktioner
- Aktivera betalningsfri månad
- Göra kortinställningar
- Spärra kort
Logga in på onlinebanken eller ladda ner Resurs app.
iOS

Android

Blanketter och dokument
Här har vi samlat aktuella dokument, blanketter och villkor för att du enkelt ska kunna hitta det som gäller.
Till våra blanketterTrygg kundkontakt
Trygg Kundkontakt är en märkning för etiska kundkontakter i syfte att vägleda konsumenter och kunder till företag som erbjuder seriös försäljning och kundservice via telefon och digitala kanaler. Märkningen delas ut av Kontakta.se, som företräder företag och organisationer som arbetar med kundservice och försäljning via telefon och i digitala kanaler.

Telefon
Telefon: 0771-11 22 33
Öppettider telefon:
Mån–fre: 09–17
Lunchstängt: 12–13
Telefon Ellos lån: 0337-24 21 10
E-post: kundservice@resurs.se
Med hänsyn till banksekretess och din säkerhet besvarar vi inga kontospecifika frågor via e-post. Vi rekommenderar i första hand att du chattar med oss eller ringer, så hjälper vi dig gärna där.