Var uppmärksam på bedrägeriförsök!
Resurs kontaktar aldrig dig via e-post, telefon eller SMS för att uppmana dig att lämna ut personliga uppgifter eller identifiera dig med BankID. Om du får ett SMS eller blivit uppringd, kontakta vår kundservice.
Läs mer om integritet och säkerhetVad behöver du hjälp med?
- Start
- De vanligaste frågorna
- Onlinebanken & Resurs Bank app
De vanligaste frågorna i "Onlinebanken & Resurs Bank app"
- Hur betalar jag min faktura via onlinebanken?
- Kan jag utnyttja betalningsfri månad?
- Jag har betalt min faktura, men den står fortfarande som obetald i appen och på onlinebanken?
- Hur lägger jag till eller byter mitt kopplade konto i appen?
- Hur fungerar räkningsbetalning på onlinebanken och i appen?
- Hur aktiverar jag mitt kort?
- Hur kan jag ser hur mycket jag har kvar att handla för på mitt kreditkort?
- Hur byter jag PIN-kod på mitt kort?
- Hur ändrar jag inställningarna på mitt Mastercard?
- Kan jag avaktivera mitt kort tillfälligt?
Appen
- Jag har betalt min faktura, men den står fortfarande som obetald i appen och på onlinebanken?
- Hur lägger jag till eller byter mitt kopplade konto i appen?
- Hur fungerar räkningsbetalning på onlinebanken och i appen?
- Hur aktiverar jag mitt kort?
- Hur byter jag PIN-kod på mitt kort?
E-legitimation
Onlinebanken
- Hur betalar jag min faktura via onlinebanken?
- Jag har betalt min faktura, men den står fortfarande som obetald i appen och på onlinebanken?
- Hur fungerar räkningsbetalning på onlinebanken och i appen?
- Hur aktiverar jag mitt kort?
- Hur kan jag ser hur mycket jag har kvar att handla för på mitt kreditkort?
Kontakta oss
Chatta med Louise
Vår chatbot Louise är alltid tillgänglig för att hjälpa dig med vanliga frågor – snabbt och enkelt!
Chatta med en handläggare?
För snabb och personlig hjälp är du välkommen att chatta direkt med en handläggare. Logga in på onlinebanken så hjälper vi dig gärna vidare med dina frågor eller ditt ärende.
Chattens öppettider:
Mån–fre: 08–18
Lör–sön: 10–14
App och onlinebanken
I vår app och på onlinebanken kan du enkelt utföra majoriteten av dina ärenden. Du kan bland annat:
- Hantera dina fakturor
- Se saldon och transaktioner
- Aktivera betalningsfri månad
- Göra kortinställningar
- Spärra kort
Logga in på onlinebanken eller ladda ner Resurs app.
iOS

Android

Blanketter och dokument
Här har vi samlat aktuella dokument, blanketter och villkor för att du enkelt ska kunna hitta det som gäller.
Till våra blanketterTrygg kundkontakt
Trygg Kundkontakt är en märkning för etiska kundkontakter i syfte att vägleda konsumenter och kunder till företag som erbjuder seriös försäljning och kundservice via telefon och digitala kanaler. Märkningen delas ut av Kontakta.se, som företräder företag och organisationer som arbetar med kundservice och försäljning via telefon och i digitala kanaler.

Telefon
Telefon: 0771-11 22 33
Öppettider telefon:
Mån–fre: 09–17
Lunchstängt: 12–13
Telefon Ellos lån: 0337-24 21 10
E-post: kundservice@resurs.se
Med hänsyn till banksekretess och din säkerhet besvarar vi inga kontospecifika frågor via e-post. Vi rekommenderar i första hand att du chattar med oss eller ringer, så hjälper vi dig gärna där.