Var uppmärksam på bedrägeriförsök!
Resurs kontaktar aldrig dig via e-post, telefon eller SMS för att uppmana dig att lämna ut personliga uppgifter eller identifiera dig med BankID. Om du får ett SMS eller blivit uppringd, kontakta vår kundservice.
Läs mer om integritet och säkerhetVad behöver du hjälp med?
- Start
- De vanligaste frågorna
- Mitt Kort
De vanligaste frågorna i "Mitt Kort"
- Årsbesked och hur du läser av dem
- Slutbetala / Snabbare avbetalning
- Hur fungerar räkningsbetalning på onlinebanken och i appen?
- Hur aktiverar jag mitt kort?
- Hur kan jag ser hur mycket jag har kvar att handla för på mitt kreditkort?
- Hur höjer jag min kredit?
- Överföring till ditt bankkonto - Resurs Card
- Hur byter jag PIN-kod på mitt kort?
- Jag vill utnyttja min betalförsäkring
- Kortförnyelse eller beställa nytt kort
Apple Pay
- Hur lägger jag till mitt kort i Apple Pay?
- Jag kan inte betala med Apple Pay, vad gör jag?
- Kan ni lägga in mitt kort i min Wallet?
- Vilka av Resurs kort fungerar att lägga till i Apple Pay?
- Vad behöver jag för att Apple Pay ska fungera?
Butikskort
Google Pay
- Hur använder jag Google Pay?
- Kan ni lägga in mitt kort i Google Pay?
- Samlar jag poäng på kortet när jag betalar med Google eller Apple Pay?
- Vilka av Resurs kort fungerar att lägga till i Google Pay?
- Jag kan inte betala med Google Pay, vad gör jag?
Kreditkort
- Hur byter jag PIN-kod på mitt kort?
- Hur ändrar jag inställningarna på mitt Mastercard?
- Kan jag avaktivera mitt kort tillfälligt?
- Vad täcker min reseförsäkring?
- Hur kommer jag igång med kortet?
Resurs Card
- Hur fungerar räkningsbetalning på onlinebanken och i appen?
- Hur kan jag ser hur mycket jag har kvar att handla för på mitt kreditkort?
- Överföring till ditt bankkonto - Resurs Card
- Hur ändrar jag inställningarna på mitt Mastercard?
- Vad täcker min reseförsäkring?
Kontakta oss
Chatta med Louise
Vår chatbot Louise är alltid tillgänglig för att hjälpa dig med vanliga frågor – snabbt och enkelt!
Chatta med en handläggare?
För snabb och personlig hjälp är du välkommen att chatta direkt med en handläggare. Logga in på onlinebanken så hjälper vi dig gärna vidare med dina frågor eller ditt ärende.
Chattens öppettider:
Mån–fre: 08–18
Lör–sön: 10–14
App och onlinebanken
I vår app och på onlinebanken kan du enkelt utföra majoriteten av dina ärenden. Du kan bland annat:
- Hantera dina fakturor
- Se saldon och transaktioner
- Aktivera betalningsfri månad
- Göra kortinställningar
- Spärra kort
Logga in på onlinebanken eller ladda ner Resurs app.
iOS

Android

Blanketter och dokument
Här har vi samlat aktuella dokument, blanketter och villkor för att du enkelt ska kunna hitta det som gäller.
Till våra blanketterTrygg kundkontakt
Trygg Kundkontakt är en märkning för etiska kundkontakter i syfte att vägleda konsumenter och kunder till företag som erbjuder seriös försäljning och kundservice via telefon och digitala kanaler. Märkningen delas ut av Kontakta.se, som företräder företag och organisationer som arbetar med kundservice och försäljning via telefon och i digitala kanaler.

Telefon
Telefon: 0771-11 22 33
Öppettider telefon:
Mån–fre: 09–17
Lunchstängt: 12–13
Telefon Ellos lån: 0337-24 21 10
E-post: kundservice@resurs.se
Med hänsyn till banksekretess och din säkerhet besvarar vi inga kontospecifika frågor via e-post. Vi rekommenderar i första hand att du chattar med oss eller ringer, så hjälper vi dig gärna där.