Resurs Bank
menu

För tandläkare

Tillbaka till huvudsidan

Den här webbplatsen skyddas av reCAPTCHA och Googles

Sekretesspolicy och Användarvillkor gäller.

Den här webbplatsen skyddas av reCAPTCHA och Googles

Sekretesspolicy och Användarvillkor gäller.

Frågor och svar

När får min klinik pengarna?

Du/din klinik får pengarna en bankdag efter det att du har debiterat behandlingen på patientens Tandkonto eller faktura.

Vem tar kreditrisken?

Vi på Resurs tar kreditrisken.

Kan jag erbjuda betallösningarna till alla?

Ja, du kan erbjuda alla dina patienter Tandkonto och faktura.

För att patientens ansökan ska beviljas krävs det att patienten är fri från betalningsanmärkningar. Vi på Resurs gör en kreditupplysning för att säkerställa att din patient inte har några betalningsanmärkningar.

Hur ansöker patienten om Tandkonto?

Patienten kan enkelt ansöka om Tandkonto genom att sms:a TAND till 71 690 eller genom att fylla i ansökan här.

Någon på din tandläkarklinik kan även hjälpa patienten att lägga upp ett konto i Merchant Portalen eller journalsystemet.

Hur ansöker patienten om faktura?

Din patient kan enkelt ansöka om kredit genom att sms:a TAND30DAGAR till 71 690 eller genom att fylla i ansökan här.

Någon på din tandläkarklinik kan även hjälpa patienten att lägga upp ett konto i Merchant Portalen eller journalsystemet.

Resursbank

© 2025 Resurs Bank AB (publ) | Org.nr 516401-0208

v1.0.9

Vad kan vi hjälpa till med?chat-icon