För tandläkare
Fler leenden med flexibel betalning
Anslut dig till Tandkontot och ge dina patienter möjlighet att delbetala sin behandling – en service som ger fler rätt till rätt tandvård. Med ett tandkonto får din patient mer tid på sig att betala sitt tandläkarbesök. Du däremot, har pengarna på kontot dagen efter och slipper tänka på kreditrisken.
Tillbaka till huvudsidanFördelar för dig
- Enkel anslutningsprocess
- Ingen kreditrisk
- Pengarna på kontot dagen efter
- Kostnadsfritt
Fördelar för din patient
- Fakturan kommer månaden efter
- En fast månadskostnad oavsett behandling
- Räntefritt
Betalningsalternativen
När din patient väljer att delbetala tandläkarbesöket erbjuder vi två fastprisalternativ, 300 kr eller 600 kr i månaden till behandlingen är betald. Priset är alltså detsamma oavsett vilken behandling din patient fått eller hur många behandlingar det rör sig om. Det går givetvis bra att slutbetala när som helst, utan extra kostnad.
Enkel anslutningsprocess
För att ansluta behöver du bara fylla i formuläret längre ner på sidan, sedan hör vi av oss till dig och går igenom upplägget. Känns allt bra skickar vi över avtalet för dig att signera. Du kan med andra ord vara ”up and running” på bara någon vecka.
Så ansöker din patient
Din patient ansöker enkelt om ett tandkonto via mobiltelefonen genom att smsa TAND till 71 690. Du kan också hjälpa din patient att ansöka om kredit via Merchant Portal – ett lätthanterligt system som ingår i ditt partnerpaket hos oss.
Anslut din klinik
Fyll i formuläret nedan så hör vi av oss till dig inom kort. Bra att veta är att ingenting är bindande i det här skedet.
I samband med att du lämnar dina personuppgifter till oss på Resurs kommer vi att spara och behandla dessa i enlighet med gällande dataskyddslagstiftning. Mer information om hur vi hanterar dina personuppgifter samt vilka rättigheter du har finns under Integritet och säkerhet.
Frågor och svar
- När får jag pengarna?
Du får pengarna bankdagen efter du debiterat behandlingen på patientens Tandkonto
- Kan jag erbjuda betallösningarna till alla?
Du kan erbjuda alla dina patienter att ansöka om kredit, men för att ansökan ska beviljas krävs att de är fria från betalningsanmärkningar. För att ta reda på det gör vi en kreditupplysning på din patient.
- Vem tar kreditrisken?
Det gör vi på Resurs.
- Hur ansöker patienten om Tandkonto?
Patienten kan enkelt ansöka om kredit genom att smsa TAND till 71 690 eller så hjälper någon på din tandläkarklinik patienten att lägga upp ett konto i Merchant Portal.