För tandläkare
- Kostnadsfritt och ingen kreditrisk för din klinik
- Pengarna på ert konto bankdagen efter
- Integration i journalsystemen Alfa eCare, Alma, Frenda och Muntra
Fler leenden med delbetalning
Vill du kunna erbjuda dina patienter möjlighet att delbetala sin behandling eller skjuta upp den till nästa månad?
Med Resurs Tandkonto kan dina patienter betala i egen takt med en fast månadskostnad oavsett behandling. De kan också välja att betala senare via faktura inom 30–60 dagar. Fakturan förfaller alltid sista dagen i månaden efter, men din klinik får pengarna nästa bankdag efter patientens besök och slipper tänka på kreditrisken.
Använder ni journalsystemen Alfa eCare, Alma, Frenda eller Muntra? Då kan ni ansöka om delbetalning eller faktura för patienten direkt i systemet.
Tillbaka till huvudsidanKom igång
Betalningsalternativen
Din patient kan välja att delbetala med Tandkonto eller betala senare via faktura.
Delbetalning: Med Tandkonto kan din patient delbetala tandläkarbesöket med två fasta månadsbelopp: 300 kr eller 600 kr, tills hela behandlingen är betald. Det fasta priset gäller oavsett antal behandlingar och dess omfattning. Patienten kan när som helst betala hela beloppet utan extra kostnad.
Faktura: Med faktura kan du ge dina patienter möjligheten att betala för sitt tandläkarbesök månaden efter behandlingen.
Läs mer om eventuella kostnader för din patient beroende på betalsätt
Enkel anslutningsprocess
För att ansluta behöver du bara fylla i formuläret längre ner på sidan, sedan hör vi av oss till dig och går igenom upplägget. Känns allt bra skickar vi över avtalet för dig att signera. Du kan med andra ord vara igång på bara någon vecka.
Så ansöker din patient
Din patient kan ansöka om ett Tandkonto genom att sms:a TAND till 71 690. Du kan även hjälpa patienten via Merchant Portal, ett system som ingår i ditt partnerpaket.
För att ansöka om faktura kan patienten sms:a TAND30DAGAR till 71 690. Använder ni journalsystemen Alfa eCare, Alma, Frenda eller Muntra kan ni ansöka om delbetalning eller faktura åt patienten direkt i systemet.
Anslut din klinik
Fyll i formuläret så hör vi av oss till dig inom kort. Ingenting är bindande i det här skedet.
I samband med att du lämnar dina personuppgifter till oss på Resurs kommer vi att spara och behandla dessa i enlighet med gällande dataskyddslagstiftning. Mer information om hur vi hanterar dina personuppgifter samt vilka rättigheter du har finns under Integritet och säkerhet.
Beställ material om betalningsalternativ
Vill du informera dina patienter om betalningsalternativen på din klinik? Fyll i formuläret med dina önskemål. Du kan beställa videomaterial om delbetalning och faktura – perfekt för väntrum och undersökningsrum.
Fysiskt material kan beställas via Merchant Portalen.
Frågor och svar
- När får min klinik pengarna?
Du/din klinik får pengarna en bankdag efter det att du har debiterat behandlingen på patientens Tandkonto eller faktura.
- Vem tar kreditrisken?
Vi på Resurs tar kreditrisken.
- Kan jag erbjuda betallösningarna till alla?
Ja, du kan erbjuda alla dina patienter Tandkonto och faktura.
För att patientens ansökan ska beviljas krävs det att patienten är fri från betalningsanmärkningar. Vi på Resurs gör en kreditupplysning för att säkerställa att din patient inte har några betalningsanmärkningar.- Hur ansöker patienten om Tandkonto?
Patienten kan enkelt ansöka om Tandkonto genom att sms:a TAND till 71 690 eller genom att fylla i ansökan här.
Någon på din tandläkarklinik kan även hjälpa patienten att lägga upp ett konto i Merchant Portalen eller journalsystemet.- Hur ansöker patienten om faktura?
Din patient kan enkelt ansöka om kredit genom att sms:a TAND30DAGAR till 71 690 eller genom att fylla i ansökan här.
Någon på din tandläkarklinik kan även hjälpa patienten att lägga upp ett konto i Merchant Portalen eller journalsystemet.