Var uppmärksam på bedrägeriförsök!
Resurs kan kontakta dig via telefon, SMS eller e-post för att ge dig information eller erbjudanden om våra produkter. Men vi ber dig aldrig att lämna ut personliga inloggningsuppgifter eller att identifiera dig med BankID i dessa kontakter. Om du är osäker på ett samtal eller meddelande – kontakta vår kundservice.
Läs mer om integritet och säkerhetVad behöver du hjälp med?
- Start
- Bonuspoäng och bonuscheckar
Bonuspoäng och bonuscheckar
En vanlig förmån vi och våra partners har på våra kreditkort är att du får bonuspoäng när du använder kortet. Vad som är ger poäng eller inte kan variera beroende på vilket kort du har. För att få reda på vad som ger poäng på just ditt kort kan du vända dig till den partner ditt kort är kopplat till.
Bonuspoängen du samlar generar en bonuscheck som du kan använda hos den partner kortet är kopplat till. Poängen blir giltiga 30 dagar efter poänggrundande köp, uttag eller räkningsbetalning och bonuschecken skapas alltid vid månadsskiftet efter att poängen blivit giltiga. Bonuschecken finns i normalfall tillgänglig digitalt hos vår partner (du behöver legitimera dig för att utnyttja checken). Den skickas också alltid ut med post.
Om du har ett Resurs Card Gold eller World blir dina bonuspoäng giltiga 30 dagar efter poänggrundande köp, uttag eller räkningsbetalning. Du kan då använda dina poäng direkt i vår Poängshop (BankID krävs, annars kan du göra beställning via vår kundservice).
Liknande frågor
Kontakta oss
Chatta med Louise
Vår chatbot Louise är alltid tillgänglig för att hjälpa dig med vanliga frågor – snabbt och enkelt!
Chatta med en handläggare?
För snabb och personlig hjälp är du välkommen att chatta direkt med en handläggare. Logga in på onlinebanken så hjälper vi dig gärna vidare med dina frågor eller ditt ärende.
Chattens öppettider:
Mån–fre: 08–18
Lör–sön: 10–14
App och onlinebanken
I vår app och på onlinebanken kan du enkelt utföra majoriteten av dina ärenden. Du kan bland annat:
- Hantera dina fakturor
- Se saldon och transaktioner
- Aktivera betalningsfri månad
- Göra kortinställningar
- Spärra kort
Logga in på onlinebanken eller ladda ner Resurs app.
iOS

Android

Blanketter och dokument
Här har vi samlat aktuella dokument, blanketter och villkor för att du enkelt ska kunna hitta det som gäller.
Till våra blanketterTrygg kundkontakt
Trygg Kundkontakt är en märkning för etiska kundkontakter i syfte att vägleda konsumenter och kunder till företag som erbjuder seriös försäljning och kundservice via telefon och digitala kanaler. Märkningen delas ut av Kontakta.se, som företräder företag och organisationer som arbetar med kundservice och försäljning via telefon och i digitala kanaler.

Telefon
Telefon: 0771-11 22 33
Öppettider telefon:
Mån–fre: 09–17
Lunchstängt: 12–13
Telefon Ellos lån: 0337-24 21 10
E-post: kundservice@resurs.se
Med hänsyn till banksekretess och din säkerhet besvarar vi inga kontospecifika frågor via e-post. Vi rekommenderar i första hand att du chattar med oss eller ringer, så hjälper vi dig gärna där.