• Hur lägger jag till eller byter mitt kopplade konto i appen?

Hur lägger jag till eller byter mitt kopplade konto i appen?

När du har loggat in i Resurs app kommer du direkt till vår startsida. För att komma till dina inställningar trycker du på ”Mitt Resurs”.

Under ”Medgivanden” finns det möjlighet att lägga till, ändra eller ta bort ett kopplat konto. Fördelen om du väljer att koppla ditt konto är att du snabbt och enkelt kan betala dina fakturor till oss direkt på Onlinebanken eller i appen. Att ha ett kopplat konto hos oss är inte samma sak som att ha ett autogiro, du måste varje månad godkänna din betalning manuellt.

Tänk på att du måste stå som kontoinnehavare för det konto du anger annars kan vi inte koppla ditt konto. Det kan ta upp till fem bankdagar för att ditt konto ska bli godkänt för oss att använda.

Du kan ändå lägga in en betalning, men den dras från ditt konto när kopplingen är godkänd.

Var detta svaret på din fråga?