Var uppmärksam på bedrägeriförsök!
Resurs kontaktar aldrig dig via e-post, telefon eller SMS för att uppmana dig att lämna ut personliga uppgifter eller identifiera dig med BankID. Om du får ett SMS eller blivit uppringd, kontakta vår kundservice.
Läs mer om integritet och säkerhetVad behöver du hjälp med?
- Start
- Hur lägger jag till eller byter mitt kopplade konto i appen?
Hur lägger jag till eller byter mitt kopplade konto i appen?
När du har loggat in i Resurs app kommer du direkt till vår startsida. För att komma till dina inställningar trycker du på ”Mitt Resurs”.
Under ”Medgivanden” finns det möjlighet att lägga till, ändra eller ta bort ett kopplat konto. Fördelen om du väljer att koppla ditt konto är att du snabbt och enkelt kan betala dina fakturor till oss direkt på Onlinebanken eller i appen. Att ha ett kopplat konto hos oss är inte samma sak som att ha ett autogiro, du måste varje månad godkänna din betalning manuellt.
Tänk på att du måste stå som kontoinnehavare för det konto du anger annars kan vi inte koppla ditt konto. Det kan ta upp till fem bankdagar för att ditt konto ska bli godkänt för oss att använda.
Du kan ändå lägga in en betalning, men den dras från ditt konto när kopplingen är godkänd.
Liknande frågor
Kontakta oss
Chatta med Louise
Vår chatbot Louise är alltid tillgänglig för att hjälpa dig med vanliga frågor – snabbt och enkelt!
Chatta med en handläggare?
För snabb och personlig hjälp är du välkommen att chatta direkt med en handläggare. Logga in på onlinebanken så hjälper vi dig gärna vidare med dina frågor eller ditt ärende.
Chattens öppettider:
Mån–fre: 08–18
Lör–sön: 10–14
App och onlinebanken
I vår app och på onlinebanken kan du enkelt utföra majoriteten av dina ärenden. Du kan bland annat:
- Hantera dina fakturor
- Se saldon och transaktioner
- Aktivera betalningsfri månad
- Göra kortinställningar
- Spärra kort
Logga in på onlinebanken eller ladda ner Resurs app.
iOS

Android

Blanketter och dokument
Här har vi samlat aktuella dokument, blanketter och villkor för att du enkelt ska kunna hitta det som gäller.
Till våra blanketterTrygg kundkontakt
Trygg Kundkontakt är en märkning för etiska kundkontakter i syfte att vägleda konsumenter och kunder till företag som erbjuder seriös försäljning och kundservice via telefon och digitala kanaler. Märkningen delas ut av Kontakta.se, som företräder företag och organisationer som arbetar med kundservice och försäljning via telefon och i digitala kanaler.

Telefon
Telefon: 0771-11 22 33
Öppettider telefon:
Mån–fre: 09–17
Lunchstängt: 12–13
Telefon Ellos lån: 0337-24 21 10
E-post: kundservice@resurs.se
Med hänsyn till banksekretess och din säkerhet besvarar vi inga kontospecifika frågor via e-post. Vi rekommenderar i första hand att du chattar med oss eller ringer, så hjälper vi dig gärna där.