Var uppmärksam på bedrägeriförsök!
Resurs kontaktar aldrig dig via e-post, telefon eller SMS för att uppmana dig att lämna ut personliga uppgifter eller identifiera dig med BankID. Om du får ett SMS eller blivit uppringd, kontakta vår kundservice.
Läs mer om integritet och säkerhetVad behöver du hjälp med?
- Start
- Jag vill utnyttja min betalförsäkring
Jag vill utnyttja min betalförsäkring
Ibland är oturen framme och har du en aktiv betalförsäkring på din avbetalning kan du få ersättning i upp till 12 månader om du blivit ofrivilligt arbetslös, sjukskriven, inlagd på sjukhus i minst fem dagar eller vistats på annan ort på doktorns begäran.
För att nyttja din försäkring behöver du fylla i en skadeanmälan eller anmäla det på Solid Försäkringars hemsida.
Till din skadeanmälan behövs det bifogas:
Vid arbetslöshet:
- Intyg på fast anställning när försäkringen tecknades.
- Kopia på uppsägning.
- Intyg från senaste arbetsgivare om anställningstid.
- Alla specifikationer över ersättning från arbetslöshetskassa.
Vid sjukskrivning:
- Intyg på fast anställning när försäkringen tecknades.
- Läkarintyg
- Alla utbetalningsspecifikationer från Försäkringskassan där ersättningsdagar framgår.
Vid sjukhusvistelse:
- Handling som styrker att ni är ålders-, sjuk- eller förtidspensionär.
- Handling som sjukhusvistelse/rekommendation från läkare.
Skadeanmälningsblankett skickas sedan till:
SOLID Försäkringar
Box 22068
250 22 Helsingborg
Har du frågor? Kontakta Solid Försäkringar.
Telefon: 0771-113 113
E-post: betalforsakring@solidab.se
Tänk på! Du måste fortsätta delbetala enligt nuvarande betalplan till Resurs tills att du fått beslut från Solid Försäkring.
Ersättning kan ges retroaktivt vid beviljad ersättning.
Alla handlingar ska bifogas innan ärendet skickas in till Solid Försäkring. Ärendet hanteras då snabbare. Något förhandsbeslut kan ej ges.
Liknande frågor
Kontakta oss
Chatta med Louise
Vår chatbot Louise är alltid tillgänglig för att hjälpa dig med vanliga frågor – snabbt och enkelt!
Chatta med en handläggare?
För snabb och personlig hjälp är du välkommen att chatta direkt med en handläggare. Logga in på onlinebanken så hjälper vi dig gärna vidare med dina frågor eller ditt ärende.
Chattens öppettider:
Mån–fre: 08–18
Lör–sön: 10–14
App och onlinebanken
I vår app och på onlinebanken kan du enkelt utföra majoriteten av dina ärenden. Du kan bland annat:
- Hantera dina fakturor
- Se saldon och transaktioner
- Aktivera betalningsfri månad
- Göra kortinställningar
- Spärra kort
Logga in på onlinebanken eller ladda ner Resurs app.
iOS

Android

Blanketter och dokument
Här har vi samlat aktuella dokument, blanketter och villkor för att du enkelt ska kunna hitta det som gäller.
Till våra blanketterTrygg kundkontakt
Trygg Kundkontakt är en märkning för etiska kundkontakter i syfte att vägleda konsumenter och kunder till företag som erbjuder seriös försäljning och kundservice via telefon och digitala kanaler. Märkningen delas ut av Kontakta.se, som företräder företag och organisationer som arbetar med kundservice och försäljning via telefon och i digitala kanaler.

Telefon
Telefon: 0771-11 22 33
Öppettider telefon:
Mån–fre: 09–17
Lunchstängt: 12–13
Telefon Ellos lån: 0337-24 21 10
E-post: kundservice@resurs.se
Med hänsyn till banksekretess och din säkerhet besvarar vi inga kontospecifika frågor via e-post. Vi rekommenderar i första hand att du chattar med oss eller ringer, så hjälper vi dig gärna där.