Var uppmärksam på bedrägeriförsök!
Resurs kontaktar aldrig dig via e-post, telefon eller SMS för att uppmana dig att lämna ut personliga uppgifter eller identifiera dig med BankID. Om du får ett SMS eller blivit uppringd, kontakta vår kundservice.
Läs mer om integritet och säkerhetVad behöver du hjälp med?
- Start
- Tillgodoutbetalning
Tillgodoutbetalning
Har du gjort ett fakturaköp eller handlat på kampanj hos ett av våra ombud kommer vi automatiskt att göra en återbetalning till dig.
Ditt tillgodo kommer att återbetalas till dig via Swedbanks utbetalningssystem (SUS). Är du ansluten till Swedbanks kontoregister kommer pengarna att sättas in på ditt bankkonto direkt, i annat fall får du ett utbetalningskort skickat till dig. Eftersom vi använder oss av samma utbetalningssystem som flera andra stora företag och myndigheter så är chansen stor att du redan finns med i kontoregistret.
Här kan du läsa mer om Swedbanks utbetalningssystem samt kontrollera om du redan är anmäld och i så fall med vilket kontonummer (behöver inte vara ett Swedbankkonto, utan det kan tillhöra en annan bank).
Om du hellre vill välja vilket konto- och clearingnummer som pengarna ska utbetalas till så kan du välja att koppla ett föranmält konto via appen eller onlinebanken. Du kan koppla ett föranmält konto under "Medgivanden". Efter att du har gjort detta så kan du ta kontakt med vår kundservice.
Om inte något av dessa alternativen passar för dig så ber vi dig fylla i nedan blankett och posta till Resurs Bank AB, Svarspost 250 260 400, 258 00 Helsingborg. Som privatperson så hittar du ditt kontonummer och belopp på onlinebanken.
Liknande frågor
Kontakta oss
Chatta med Louise
Vår chatbot Louise är alltid tillgänglig för att hjälpa dig med vanliga frågor – snabbt och enkelt!
Chatta med en handläggare?
För snabb och personlig hjälp är du välkommen att chatta direkt med en handläggare. Logga in på onlinebanken så hjälper vi dig gärna vidare med dina frågor eller ditt ärende.
Chattens öppettider:
Mån–fre: 08–18
Lör–sön: 10–14
App och onlinebanken
I vår app och på onlinebanken kan du enkelt utföra majoriteten av dina ärenden. Du kan bland annat:
- Hantera dina fakturor
- Se saldon och transaktioner
- Aktivera betalningsfri månad
- Göra kortinställningar
- Spärra kort
Logga in på onlinebanken eller ladda ner Resurs app.
iOS

Android

Blanketter och dokument
Här har vi samlat aktuella dokument, blanketter och villkor för att du enkelt ska kunna hitta det som gäller.
Till våra blanketterTrygg kundkontakt
Trygg Kundkontakt är en märkning för etiska kundkontakter i syfte att vägleda konsumenter och kunder till företag som erbjuder seriös försäljning och kundservice via telefon och digitala kanaler. Märkningen delas ut av Kontakta.se, som företräder företag och organisationer som arbetar med kundservice och försäljning via telefon och i digitala kanaler.

Telefon
Telefon: 0771-11 22 33
Öppettider telefon:
Mån–fre: 09–17
Lunchstängt: 12–13
Telefon Ellos lån: 0337-24 21 10
E-post: kundservice@resurs.se
Med hänsyn till banksekretess och din säkerhet besvarar vi inga kontospecifika frågor via e-post. Vi rekommenderar i första hand att du chattar med oss eller ringer, så hjälper vi dig gärna där.