Var uppmärksam på bedrägeriförsök!
Resurs kontaktar aldrig dig via e-post, telefon eller SMS för att uppmana dig att lämna ut personliga uppgifter eller identifiera dig med BankID. Om du får ett SMS eller blivit uppringd, kontakta vår kundservice.
Läs mer om integritet och säkerhetVad behöver du hjälp med?
- Start
- Hur utnyttjar jag min reseförsäkring?
Hur utnyttjar jag min reseförsäkring?
Om du vill utnyttja din reseförsäkring på ditt Mastercard måste du fylla i en skadeanmälan eller anmäla det på Solid Försäkringars hemsida.
Till din skadeanmälan behöver du bifoga:
- Underlag som visar att minst 75 % av resan är betald med ditt Mastercard från Resurs (gäller de flesta korten, se villkor för ditt kort) eller via räkningsbetalningen på Onlinebanken.
- Bokningsbekräftelse/e-ticket där ut-/hemresa samt totalpris framgår (gäller även för medresenär).
- Förseningsintyg som visar ordinarie avgång, verklig avgång och orsak till förseningen (erhålls av transportbolaget eller resebyrån).
- Originalkvitton på inköp vid bagage- och transportförsening.
- Dokumentation från bil-/hem-/villaförsäkring som styrker avdragen självrisk och att ersättningen utbetalats. Om skadan är polisanmäld ska kopia på polisrapporten bifogas.
- Vid avbeställning ska avbokningsbekräftelse, läkarintyg och andra handlingar som visar orsaken till avbeställningen bifogas.
- Ta gärna egna kopior och spara hemma.
Skadeanmälningsblankett avseende reseförsäkring skickas sedan till:
SOLID Försäkringar
Box 22068
250 22 Helsingborg
Har du frågor? Kontakta Solid Försäkringar.
Telefon: 0771-113 113
E-post: kunder@solidab.se
Liknande frågor
Kontakta oss
Chatta med Louise
Vår chatbot Louise är alltid tillgänglig för att hjälpa dig med vanliga frågor – snabbt och enkelt!
Chatta med en handläggare?
För snabb och personlig hjälp är du välkommen att chatta direkt med en handläggare. Logga in på onlinebanken så hjälper vi dig gärna vidare med dina frågor eller ditt ärende.
Chattens öppettider:
Mån–fre: 08–18
Lör–sön: 10–14
App och onlinebanken
I vår app och på onlinebanken kan du enkelt utföra majoriteten av dina ärenden. Du kan bland annat:
- Hantera dina fakturor
- Se saldon och transaktioner
- Aktivera betalningsfri månad
- Göra kortinställningar
- Spärra kort
Logga in på onlinebanken eller ladda ner Resurs app.
iOS

Android

Blanketter och dokument
Här har vi samlat aktuella dokument, blanketter och villkor för att du enkelt ska kunna hitta det som gäller.
Till våra blanketterTrygg kundkontakt
Trygg Kundkontakt är en märkning för etiska kundkontakter i syfte att vägleda konsumenter och kunder till företag som erbjuder seriös försäljning och kundservice via telefon och digitala kanaler. Märkningen delas ut av Kontakta.se, som företräder företag och organisationer som arbetar med kundservice och försäljning via telefon och i digitala kanaler.

Telefon
Telefon: 0771-11 22 33
Öppettider telefon:
Mån–fre: 09–17
Lunchstängt: 12–13
Telefon Ellos lån: 0337-24 21 10
E-post: kundservice@resurs.se
Med hänsyn till banksekretess och din säkerhet besvarar vi inga kontospecifika frågor via e-post. Vi rekommenderar i första hand att du chattar med oss eller ringer, så hjälper vi dig gärna där.