Var uppmärksam på bedrägeriförsök!
Resurs kontaktar aldrig dig via e-post, telefon eller SMS för att uppmana dig att lämna ut personliga uppgifter eller identifiera dig med BankID. Om du får ett SMS eller blivit uppringd, kontakta vår kundservice.
Läs mer om integritet och säkerhetVad behöver du hjälp med?
- Start
- Hur betalar jag min faktura via appen?
Hur betalar jag min faktura via appen?
För att kunna betala din faktura via Resurs app så måste du först koppla ditt konto hos oss. Har du inte sedan tidigare kopplat ditt konto hos oss så kan du se följande guide om hur du kopplar ditt konto.
Du måste aktivt gå in och göra betalningen i Resurs app eller på onlinebanken varje månad. Även om du har kopplat kontot till oss så görs inte betalningen automatiskt, utan du måste välja vilket belopp du ska betala varje månad.
När du har en faktura att betala syns detta på startsidan på Resurs app. Det syns också som en notis på ”Betalningar” längst ner i mitten.
Efter att du har valt fakturan som du önskar att betala kan du välja ”Se betalningsalternativ” för att se dina olika betalningsalternativ.
Efter att du har valt betalningsalternativet eller beloppet som du önskar att betala så kan du schemalägga din betalning. Detta gör du under ”Betalningsdatum”. Tryck sedan ”Godkänn betalning”.
Du kommer därefter automatiskt få fram ditt BankID där du ska signera din betalning.
Efter att din betalning har kommit in till oss på ditt önskade betaldatum så kommer du att få en notis i Resurs app och på onlinebanken att vi har tagit emot din betalning.
Liknande frågor
Kontakta oss
Chatta med Louise
Vår chatbot Louise är alltid tillgänglig för att hjälpa dig med vanliga frågor – snabbt och enkelt!
Chatta med en handläggare?
För snabb och personlig hjälp är du välkommen att chatta direkt med en handläggare. Logga in på onlinebanken så hjälper vi dig gärna vidare med dina frågor eller ditt ärende.
Chattens öppettider:
Mån–fre: 08–18
Lör–sön: 10–14
App och onlinebanken
I vår app och på onlinebanken kan du enkelt utföra majoriteten av dina ärenden. Du kan bland annat:
- Hantera dina fakturor
- Se saldon och transaktioner
- Aktivera betalningsfri månad
- Göra kortinställningar
- Spärra kort
Logga in på onlinebanken eller ladda ner Resurs app.
iOS

Android

Blanketter och dokument
Här har vi samlat aktuella dokument, blanketter och villkor för att du enkelt ska kunna hitta det som gäller.
Till våra blanketterTrygg kundkontakt
Trygg Kundkontakt är en märkning för etiska kundkontakter i syfte att vägleda konsumenter och kunder till företag som erbjuder seriös försäljning och kundservice via telefon och digitala kanaler. Märkningen delas ut av Kontakta.se, som företräder företag och organisationer som arbetar med kundservice och försäljning via telefon och i digitala kanaler.

Telefon
Telefon: 0771-11 22 33
Öppettider telefon:
Mån–fre: 09–17
Lunchstängt: 12–13
Telefon Ellos lån: 0337-24 21 10
E-post: kundservice@resurs.se
Med hänsyn till banksekretess och din säkerhet besvarar vi inga kontospecifika frågor via e-post. Vi rekommenderar i första hand att du chattar med oss eller ringer, så hjälper vi dig gärna där.