Var uppmärksam på bedrägeriförsök!
Resurs kontaktar aldrig dig via e-post, telefon eller SMS för att uppmana dig att lämna ut personliga uppgifter eller identifiera dig med BankID. Om du får ett SMS eller blivit uppringd, kontakta vår kundservice.
Läs mer om integritet och säkerhetVad behöver du hjälp med?
- Start
- Kan jag betala via autogiro?
Kan jag betala via autogiro?
Beroende på vilken produkt du har hos oss kan du välja att betala din månadskostnad via autogiro. Detta gäller främst produkter med ett fast belopp och inte på de kontotyper som ger dig möjlighet att välja olika delbetalningsalternativ varje månad. Läs vad som gäller för just den produkten du undrar över nedan.
Här följer några riktlinjer som gäller alla autogiro hos oss:
- Kontot autogirot registreras på måste tillhöra huvudkontoinnehavaren hos Resurs.
- Autogirobetalning sker alltid sista bankdagen varje månad.
- Saknas täckning på kontot gör vi ytterligare försök de två kommande bankdagarna.
- Kan vi inte göra en betalning via autogiro pausas autogirofunktionen kommande månad (gäller ej sparkonto) och du får en faktura för att betala ikapp den missade betalningen. När du är ikapp med din betalning går autogirot igång månaden efter.
- Om du vill byta konto som vi gör autogirodragningen från måste du skicka in en ny autogiroanmälan.
Tänk på att du enkelt kan betala din faktura, oavsett produkt, på onlinebanken och i vår app.
Liknande frågor
Kontakta oss
Chatta med Louise
Vår chatbot Louise är alltid tillgänglig för att hjälpa dig med vanliga frågor – snabbt och enkelt!
Chatta med en handläggare?
För snabb och personlig hjälp är du välkommen att chatta direkt med en handläggare. Logga in på onlinebanken så hjälper vi dig gärna vidare med dina frågor eller ditt ärende.
Chattens öppettider:
Mån–fre: 08–18
Lör–sön: 10–14
App och onlinebanken
I vår app och på onlinebanken kan du enkelt utföra majoriteten av dina ärenden. Du kan bland annat:
- Hantera dina fakturor
- Se saldon och transaktioner
- Aktivera betalningsfri månad
- Göra kortinställningar
- Spärra kort
Logga in på onlinebanken eller ladda ner Resurs app.
iOS

Android

Blanketter och dokument
Här har vi samlat aktuella dokument, blanketter och villkor för att du enkelt ska kunna hitta det som gäller.
Till våra blanketterTrygg kundkontakt
Trygg Kundkontakt är en märkning för etiska kundkontakter i syfte att vägleda konsumenter och kunder till företag som erbjuder seriös försäljning och kundservice via telefon och digitala kanaler. Märkningen delas ut av Kontakta.se, som företräder företag och organisationer som arbetar med kundservice och försäljning via telefon och i digitala kanaler.

Telefon
Telefon: 0771-11 22 33
Öppettider telefon:
Mån–fre: 09–17
Lunchstängt: 12–13
Telefon Ellos lån: 0337-24 21 10
E-post: kundservice@resurs.se
Med hänsyn till banksekretess och din säkerhet besvarar vi inga kontospecifika frågor via e-post. Vi rekommenderar i första hand att du chattar med oss eller ringer, så hjälper vi dig gärna där.