Var uppmärksam på bedrägeriförsök!
Resurs kontaktar aldrig dig via e-post, telefon eller SMS för att uppmana dig att lämna ut personliga uppgifter eller identifiera dig med BankID. Om du får ett SMS eller blivit uppringd, kontakta vår kundservice.
Läs mer om integritet och säkerhetVad behöver du hjälp med?
- Start
- Varför är beloppet på min faktura högre än vanligt?
Varför är beloppet på min faktura högre än vanligt?
Att beloppet på din faktura är högre kan bero på olika orsaker. Oftast kan det vara att det har tillkommit en avgift kopplad till din delbetalning. På din faktura samt på onlinebanken eller i vår app kan du se transaktioner samt ränta/avgifter som tillkommit.
Det finns olika scenario som kan bidra till att din faktura är högre än vanligt:
Det är månad två på din delbetalning, då tillkommer oftast uppläggningsavgiften och gör att månadskostnaden ökar tillfälligt. Nästa månad återgår din månadskostnad till ursprungligt belopp.
Om din inbetalning från föregående månad inte kommit in i tid till oss så har vi inte kunnat redovisa den på din faktura. Du kan kontrollera om din inbetalning har kommit in på onlinebanken och se din aktuella skuld.
Har du inte betalat in rätt belopp föregående månad så kan du behöva betala ikapp dig för att vara i fas med din pågående betalningsplan. Det kan även vara så att vi saknar din betalning för föregående månad helt och hållet.
Du kan ha tecknat vår betalförsäkring på din delbetalning, då läggs premien för denna på din månadskostnad.
Om inget av alternativen stämmer för dig är du välkommen att kontakta vår kundservice så hjälper vi dig gärna.
Liknande frågor
Kontakta oss
Chatta med Louise
Vår chatbot Louise är alltid tillgänglig för att hjälpa dig med vanliga frågor – snabbt och enkelt!
Chatta med en handläggare?
För snabb och personlig hjälp är du välkommen att chatta direkt med en handläggare. Logga in på onlinebanken så hjälper vi dig gärna vidare med dina frågor eller ditt ärende.
Chattens öppettider:
Mån–fre: 08–18
Lör–sön: 10–14
App och onlinebanken
I vår app och på onlinebanken kan du enkelt utföra majoriteten av dina ärenden. Du kan bland annat:
- Hantera dina fakturor
- Se saldon och transaktioner
- Aktivera betalningsfri månad
- Göra kortinställningar
- Spärra kort
Logga in på onlinebanken eller ladda ner Resurs app.
iOS

Android

Blanketter och dokument
Här har vi samlat aktuella dokument, blanketter och villkor för att du enkelt ska kunna hitta det som gäller.
Till våra blanketterTrygg kundkontakt
Trygg Kundkontakt är en märkning för etiska kundkontakter i syfte att vägleda konsumenter och kunder till företag som erbjuder seriös försäljning och kundservice via telefon och digitala kanaler. Märkningen delas ut av Kontakta.se, som företräder företag och organisationer som arbetar med kundservice och försäljning via telefon och i digitala kanaler.

Telefon
Telefon: 0771-11 22 33
Öppettider telefon:
Mån–fre: 09–17
Lunchstängt: 12–13
Telefon Ellos lån: 0337-24 21 10
E-post: kundservice@resurs.se
Med hänsyn till banksekretess och din säkerhet besvarar vi inga kontospecifika frågor via e-post. Vi rekommenderar i första hand att du chattar med oss eller ringer, så hjälper vi dig gärna där.